lørdag 15. november 2008

Spesielt minne



Takk for en varm velkomst i bloggenes univers! Jeg setter stor pris på at så mange allerede har tittet innom for å ta en titt. Jeg lover dere at jeg skal legge ut mye fremover, har hatt litt tørke på å få LOene inn på PC, men er nå i en storsjau i fotografering og redigering. Så her gjelder det å følge med! ;)

Dette bildet syns jeg er så flott, av sønnen min på ryggen til min grandtante, høyt oppi dalsiden i Hallingdal. "Tante" Gunnhild (lillesøstra til søskenflokken på forrige LO jeg la ut) er over 80, men likevel akkurat som jeg husker henne fra jeg var lita, sprek som en fole og full av liv. Hun løp over gårdsplassen med Viljar på ryggen og viste han utsikten utover dalen. Det er et utrolig fint sted dette, og det gleder meg at mine barn også får oppleve Tolleifsgarden. Når vi kom dit denne sommeren, hadde hun truffet Viljar bare en gang før, Tiril hadde hun aldri sett annet enn på bilder. Men julekort får hun årlig, så jeg visste hun ville kjenne de igjen. Mens jeg og pappan min, som var med oss, gikk nedover bakken mot gården, lot vi ungene løpe i forveien, og gå inn i det røde huset. Viljar satte avgårde og forsvant inn i huset. Så hører vi utbruddet: "VILJAR!!! Er det virkelig sant!?!? Nei nå altså, dette var virkelig moro!" Når man bor alene oppi fjellsiden er det ikke akkurat hverdagskost å få små slektninger på besøk, og det varmet meg veldig å se at hun ble så glad.

LOen scrappet jeg mens jeg var på Oslo-treffet siste helga i august. Jeg har fortsatt ikke klart å bestemme meg for om jeg skal sende hele LOen til grandtanta mi, eller printe den ut og sende en kopi. Hun er nemlig en av få som virkelig engasjerer seg i scrappinga mi, og sender meg stadig i posten småting hun finner i butikkene på Ål som hun tenker jeg han få bruk for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar