søndag 7. desember 2008

Julebordhelg

Ja i går var det julebord i vågen, og jeg og John-Are var førstereismenn i komiteen. Vi møtte opp i god tid, og fikk varmet gløgg, servert mat, ryddet, vasket og holdt orden. Det var en del jobb ja, men det var kjempegøy, for vi fikk jo tid til å være med på festen også. Jeg måtte riktignok takke for meg når festen var over, rygg og bekken er ikke alltid like samarbeidsvillig. Men det var kanskje like greit, for i dag har jeg hatt nok med å lese på driftsregnskap.

Jeg har fått fotografert siste ukes scrapperier nå;
Dette er en LO laget med et bilde av mammaen min ( i midten) og storebrødrene hennes. Jeg tok sjansen på at det er tatt i 1959. Da er mamma i såfall 3 år på bildet. Jeg har kost meg med vintage-ark og pynt, akkurat som jeg liker.


Morten var min morfars morfar. Dette bildet må derfor være tatt på slutten av 18-hundretallet. Jeg har brukt en transparent bak bildet, og smeltet den med en lighter rundt kantene for å få den til å krølle seg opp litt. Jeg har brukt mye glimmermist på denne, sammen med litt tyll, litt perler og som nevnt transparent.


Her er mannen min, John Are. LOen skal til Viljars album. Jeg er flinkest til å scrappe ungene, meg og mannen er sjeldent på bildene, så det tenker jeg å gjøre noe med nå. På denne har jeg brukt paper gloss på overskrifta, glimmermist på chipboard-parantesene, jeg har stanset ut bokstavene med QK, og festet noen på transparenter. Blomsten har fått en snøkrystall på seg, og en runde med liquid pearls.

2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte LOer! Spesielt vintageLOene, der er du knallflink. Flott bilde av John Are også. Han har altså ikkje forandra sæ nokka... :D
    Skal dokker nokka utover i jula?

    SvarSlett
  2. Flotte LOer igjen. Antennesveisen var bare hel-skjønn. Nydelig kjole jenta di har på seg på julebildene (forresten akkurat den samme kjolen som jenta mi hadde på seg i jula;) )

    SvarSlett